Use of anabolizing steroids in students of physical education of a private institution of the west zone of Rio de Janeiro
Abstract
The use of anabolic steroids by Physical Education teachers has been the object of recent studies, but its use by students is still an unexplored field. In this perspective, the present study aimed to know the use of anabolic steroids by Physical Education students, also identifying which substances are commonly used among undergraduates. In order to reach the objective, the manuscript counted on the participation of 200 students of an undergraduate course in Physical Education of an institution of private administrative dependency, located in the west zone of the city of Rio de Janeiro. The inclusion criterion was to be regularly enrolled in the baccalaureate course. The remaining students from other courses were excluded. It was detected in the study that of the 200 academics, 18 used some type of anabolic sustenance, 53 already used and 129 never used. It was detected in the study that of the 200 academics, 18 used some type of anabolic sustenance, 53 had used and 129 had never used, being the prevalence greater in the male sex and Durateston and Deca-durabolin the most used steroids.
References
-Abrahin, O.S.C.; Souza, N.S.F.; Sousa, E.C.; Moreira, J.K.R.; Nascimento, V.C. Prevalência do uso e o conhecimento de EEA por estudantes e professores de educação física que atuam em academias de ginástica. Revista Brasileira de Medicina do Esporte. Vol. 19. Num. 1. 2013. p. 27-30.
-Araujo, J.P. O uso de esteróides androgênicos anabolizantes entre estudantes do ensino médio no Distrito Federal. Biblioteca Digital de Dissertações da Universidade Católica de Brasília –UCB.2003.
-Felicio, L.F.; Barroso, M.A.; Cavalcante, J.F.; Brandão, D.C. O uso de esteróides anabolizantes entre os acadêmicos do curso de educação física da Faculdade Metropolitana da Grande Fortaleza. EFDeportes, Revista Digital, Buenos Aires. Vol. 191. 2014. p.1-4.
-Ferreira, U.M.G. Esteróides anabólicos androgênicos. Rede de Revistas Científicas de América Latina. Vol. 20. Num. 4. 2007. p. 267-275.
-Frizon, F.; Macedo, S.M.D.; Yonamine, M. Uso de esteróides andrógenos anabólicos por praticantes de atividade física das principais academias de Erechim e Passo Fundo/RS. Revista de Ciências Farmacêuticas Básica e Aplicada. Vol. 26. Num. 3. 2005. p. 227-232.
-Guiselini, M. Aptidão física, saúde e bem-estar. Phorte. 2006.
-Iriart, J.A.B.; Chaves, J.C.; Orleans, R.G. Culto ao corpo e uso de anabolizantes entre praticantes de musculação. Caderno de Saúde Pública, Vol. 25. Num. 4. 2009. p. 773-782.
-Macedo, C.L.D.; Santos, R.P.; Pasqualotto, A.C.; Copette, F.R.; Pereira, S.M.; Casagrande, A.; Moletta, D.C.; Fuzer, J.; Lopes, S.A.V. Uso de esteroides anabolizantes em praticantes de musculação e/ou fisiculturismo. Revista Brasileira de Medicina do Esporte. Vol. 4. Num. 1. 1998. p. 13-17.
-Palma, A.; Assis, M. Uso de Esteróides Anabólico Androgênicos e aceleradores metabólicos entre professores de educação física que atuam em academias de ginástica. Revista Brasileira de Ciências do Esporte, Campinas. Vol. 27. Num. 1. 2005. p. 75-92.
-Severino, A.J. Metodologia do Trabalho Científico. São Paulo: Cortez. 2007.
-Silva, L.S.M.F.; Moreou, R.L.M. Uso de esteróides anabólicos androgênicos por praticantes de musculação de grandes academias da cidade de São Paulo. Revista Brasileira de Ciências Farmacêuticas. Vol. 39. Num. 3. 2003. p. 327-333.
-Silva, K.G.; Lima, R.M. Prevalência da utilização de anabolizantes pelos estudantes de Educação Física na cidade de Campos dos Goytacazes. Vértices. Vol. 9. 2007. p. 123-147.
-Souza Júnior, H.L.; Triani, F.S.; Dias Neto, J.M.M. Corpo e sociedade: a vigorexia e suas implicações. The Fiep Bulletin. Vol. 86. 2016. p. 1-6.
-Triani, F.S. As representações sociais de estudantes de educação física sobre o corpo. Dissertação [mestrado em humanidades, culturas e artes], Universidade do Grande Rio, Rio de Janeiro. 2015.
-Tuma, M.A.F. Hipertensão arterial, consumo de suplementos alimentares e esteroides anabólicos androgênicos em alunos de curso de educação física. Corpo e Movimento. Vol. 6. Num. 1. 2015. p. 17-23.
-Vilhena, L.M.; Santos, T.M.; Palma, A.; Murão, L. Avaliação da imagem corporal em professores de educação física atuantes no fitness na cidade do Rio de Janeiro. Revista Brasileira de Ciências do Esporte. Vol. 3. Num. 2. 2012. p. 449-464.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License BY-NC which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
- Authors are authorized to enter into additional contracts separately for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in institutional repository or book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to post and distribute their work online (eg, in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can bring about productive change as well as increase impact and impact. citation of published work (See The Effect of Free Access).